Mort Forum

Pełna wersja: Ograniczenia, grafika i kilka innych.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Projekt zapowiada się całkiem fajnie. W związku z tym mam kilka pytań:

1. Czy planowane jest wprowadzenie limitu ilości budynków i jednostek, czy raczej limitował będzie to tylko sprzęt?
2. Jakie sugerowane wymagania minimalne sprzętowe przewidujecie i czy będzie można powyłączać część efektów, żeby gra odpalała się na słabszych maszynach?
3. Plansza rozgrywki będzie typowa - kwadratowa, czy może myśleliście nad wprowadzeniem "okrągłego" świata, gdzie przeciwnika można zajść z każdej strony?
4. W filmikach widać, że planszą można obracać w koło. Czy w samej grze będzie taka opcja, czy nie i będzie dzięki temu można sobie schować jednostki za górami, czy drzewami?
5. Czy podczas samej rozgrywki będzie istniała możliwość tworzenia formacji jak np. w Empire Erth - z przodu rycerze, z tyłu łucznicy itd., czy raczej będzie to na zasadzie wrzucamy wszystko do jednego worka, jak się ustawi tak będzie?
6. Czy przewidujecie różne poziomy trudności i samouczek?

Na początek starczy Wink. Będę tu sobie zaglądał co jakiś czas i obserwował jak idą prace, bo jak już napisałem fajnie to wygląda i z chęcią w nią zagram jak już powstanie.
1. Nie ustalaliśmy limitów dopiero po wykonaniu odpowiednich testów na gameplayu będzie można powiedzieć coś na ten temat. Na pewno nie chcemy by gra komuś cięła niemiłosiernie z tego względu.
2. Laptop z Radeonem 4670 ma ciągle powyżej 60 fps nawet przy dość zatłoczonej scenie Smile Render został pisany pod grę rts wprowadziłem dużo optymalizacji i starałem się nie przeginać z obciążeniem sprzętu. Można będzie wyłączyć cześć efektów i cieszyć się grą.
3. Płaski kwadrat ale mogą być naprawdę duże (aktualnie większy strach o zajętość ramu)
4. W edytorze łatwiej jest budować mapy na swobodnej kamerze dlatego tak widać na filmikach. W samej grze przewidujemy 4 kierunki do wyboru w czasie rozgrywki i płynna zmiana między nimi.
5. Tak obecnie tworzony system zachowania tłumu pozwoli na ułożenie sensownej formacji.
6. Gra ma być przyjazna pierwsze misje mogą nas wszystkiego nauczyć Smile

Tak po za tym to wydajnościowo wygląda mniej więcej tak:
C2D 3.0GHz
DDR 3 1333 6GB
GF 8800 GTS 640MB

61FPS przy animowanym tłumie http://img35.imageshack.us/img35/2783/klikacze.jpg
80FPS mała standardowa scenka http://img846.imageshack.us/img846/1566/...rtoday.jpg

Wydajnościowo raczej zachowuje się wszystko stabilnie więc dopiero jak obciążymy procesor przemieszczaniem obiektów zobaczymy jak wyjdzieSmile
(05-13-2011 10:34 PM)bragl napisał(a): [ -> ]1. Czy planowane jest wprowadzenie limitu ilości budynków i jednostek, czy raczej limitował będzie to tylko sprzęt?
Limit odgórny pewnie jakiś będzie ze względu na balans (i aby stawianie farm miało sens)aby trzeba było mieszać różne rodzaje jednostek i nie spamować wyłącznie jedną najpotężniejszą (różne rodzaje jednostek mogą zajmować odpowiednią liczbę w limicie populacji). Poza tym to reszta tak jak Spider Smile
Przekierowanie