Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nasz silnik "Sparta Engine"
05-30-2010, 08:19 PM (Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-30-2010 10:17 PM przez hnb.)
Post: #1
Nasz silnik "Sparta Engine"
Naszym silnikiem do gier będzie "Sparta Engine" w skrócie Spartagine lub po prostu Sparta.

Geneza nazwy (zaczerpnięte z wiki):
Cytat:Za twórcę Sparty jako bytu politycznego uważa się prawodawcę Likurga. Nie wiadomo, czy jest on postacią historyczną, bowiem już w czasach starożytnych uchodził za postać niemal mityczną. Żywot Likurga pióra Plutarcha zawiera krótki tekst traktujący o ustroju Sparty. Jest to tak zwana Wielka Rhetra napisana w dialekcie doryckim. Likurg miał jakoby otrzymać owe prawa od wyroczni delfijskiej, co znacznie podnosiło ich prestiż. Prawa Likurga miały zakończyć okres walk i niepokojów w Sparcie (około VIII w. p.n.e.).


Zaznaczyłem wyroczni delfijskiej gdyż jest to klasyk. Nazwa Delphi, środowiska (IDE) w którym programujemy i języka który też jest nazywany Delphi, wywodzi się z pogranicza greckiej mitologii i historii. Delphi powstało głównie z myślą o bazach danych, stąd jest szybkie i stabilne, przejrzysty, tym samym przy okazji nadaje się do pisania gier. Głównym targetem Delphi była baza danych "Oracle", stąd też Delphi zostało nazwane Delphi - Delphi oracle było jedną z najistotniejszych świątyń/wyroczni w starożytnej grecji.

Tutaj mamy obraz jednej z Delfijskich kapłanek:
[Obrazek: 220px-John_Collier_-_Priestess_of_Delphi.jpg]

Wracając do cytatu z wikipedii - poniekąd też dostaliśmy prawa od Delfi Wink. Obecnie integruję nasz silnik z Delphi IDE, dzięki czemu uzyskamy własnego "clickera" do tworzenia gier.

Co więcej Delphi zawsze towarzyszą Ateny. Motyw Aten najwidoczniejszy jest w ikonkach starszych wersji i obecnie w ikonce RAD Studio 2010. Objawia się w grafice Partenonu w wersji demo (trochę mniej kolumn - może to wcale nie Partenon?) xD:

[Obrazek: rad.png]

Przy okazji przedstawiam ikonkę samego Delphi:

[Obrazek: delphi.png]

Co mają Ateny do naszego Spartagine?
Cytat:W wojnach perskich na początku V w. p.n.e. Sparta (miasto o pow. 300 ha i 8 tys. mieszkańców) była połączona sojuszem z Atenami – Termopile. W połowie stulecia doszło jednak do konfliktu między tymi najsilniejszymi greckimi polis. Wojnę tę, zwaną peloponeską wygrała Sparta, dzięki czemu zdobyła hegemonię w Helladzie. Zarówno Ateny jak i Sparta na przemian były opłacane przez Persję.

Po prostu Sparta to idealne wpasowanie się w klimaty - tego co robimy i języka/środowiska pod które piszemy.

Fajnie jakbyś Chriss wystylizował/stworzył ikonkę dla silnika wzorowaną na powyższych (może mieć inne kolory) by ładnie wyglądała w IDE i jednoznacznie się kojarzyła. Co jest symbolem Sparty? Otórz jest nim grecka litera Lambda, od Lakonii, przedstawiany najczęściej na tarczach. Oto grafiki jakie znalazłem

[Obrazek: spartanshield.jpg][Obrazek: symbolz.gif][Obrazek: lambda.png][Obrazek: aaa4yq7.jpg]

Nazwa i charakter teamu DaThoX. Jesteśmy jak spartanie.

Poza klasycznym tekstem Leonidasa "This is Sparta!" warto nadmienić:
Cytat:Państwem spartańskim zachwycała się oligarchia ateńska oraz filozofowie na czele z Platonem. Zachwycała ich prostota życia, jasność prawa oraz wysokie morale społeczeństwa mające swój wyraz w poświęceniu się całkowicie ideałowi wielkości Sparty. Do dziś jej historia jest klasycznym w swej oryginalności wycinkiem historii Hellady.
Jeśli tylko dokońćzymy i zintegrujemy silnik z IDE myślę że "Panowie Oligarchowie Ateńczycy" z Embarcadero (producenta Delphi) też się zachwycą Smile.

Kolejnym nawiązaniem jest film 300. 300/100 = 3. Obecnie doszedł Rafał to jest nas 4, ale DaThoX zaczęło się dla mnie pełną parą od chwili gdy doszedł do nas Chriss. Jakoś praca z dobrym grafikiem idzie lepiej.

Cytat:Życie spartanina było ciągłym zmaganiem się z własnymi słabościami. Trening zaczynał się od dnia narodzin

Pierwsza wersja silnika nazwa kodowa "Termopile".

Bitwa została przedstawiona w filmie 300. Cóż. Mamy podobną sytuację x).
Cytat:Spartanie dowiedli wówczas, że wolą zginąć niż się poddać

i niech to zdanie towarzyszy nam przez cały projekt.

PS. Sparta uchodziła za najpotężniejsze państwo starożytnej Grecji :

http://www.spartan3.republika.pl/sparta.htm

[Obrazek: imagesauth.jpg]
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
05-30-2010, 09:37 PM
Post: #2
RE: Nasz silnik "Sparta Engine"
Spartagine mi pasuje w sam raz na silnik Smile
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
05-30-2010, 10:52 PM
Post: #3
RE: Nasz silnik "Sparta Engine"
Mi też, zwłaszcza że Sparta kojarzy mi się trochę z RTS'em ( To chyba przez AoE ). Smile
Btw. Half-life używa znaku lambdy Tongue

[Obrazek: the_Valve_World_icon_pack_by_vaksa.jpg]
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
05-30-2010, 10:58 PM
Post: #4
RE: Nasz silnik "Sparta Engine"
Kurde czy już wszystko jest pozajmowane na tym świecie ?
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
05-30-2010, 10:58 PM
Post: #5
RE: Nasz silnik "Sparta Engine"
Jak znajdziesz lepszy symbol dla Spartagine, czemu nie. Zauważ, że ich znakiem jest mała lambda a naszym duża. Wyglądają (chyba?) wystarczająco inaczej.

[Obrazek: imagesauth.jpg]
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
05-30-2010, 11:06 PM
Post: #6
RE: Nasz silnik "Sparta Engine"
Nom, choć mod "Stargate" ma dużą ..... ale to Mod, więc ....
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
05-30-2010, 11:10 PM
Post: #7
RE: Nasz silnik "Sparta Engine"
i ma kółeczko nad Lambdą ;P więc to tylko jakiś symbol Lambdą dużą niebędący, acz podobny.

Duża lambda jest nieużywana ^^!

[Obrazek: imagesauth.jpg]
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
05-30-2010, 11:16 PM (Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-30-2010 11:19 PM przez Chrissx2.)
Post: #8
RE: Nasz silnik "Sparta Engine"
Widzę też że ludzie za bardzo się nie przejmują tym że dany znak już był przez kogoś użyty :
http://lambdagames.com/

Btw. to będzie ikona silnika, czy gry ?( czy obu ? )

EDIT :

A co się stało z D.I.C.K-iem ? xD
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
05-30-2010, 11:20 PM
Post: #9
RE: Nasz silnik "Sparta Engine"
Tylko silnika, chodzi o dopasowanie do Delphi i Aten. Będzie tylko dla IDE Delphi i dla naszych narzędzi wbudowanych w grę i dla prze-kompilowanych gier do czasu aż nie będzie normalnej ikonki gry.

[Obrazek: imagesauth.jpg]
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
05-30-2010, 11:34 PM (Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-30-2010 11:35 PM przez hnb.)
Post: #10
RE: Nasz silnik "Sparta Engine"
D.I.C.K. ma się dobrze Big Grin. To sub-narzędzie Spartagine do komunikacji internetowej.

A to Lambdagames, dobrze zobaczyć Smile. Ciekawe jak ich rentowność i umiejętności.

[Obrazek: imagesauth.jpg]
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Skocz do:




Kontakt | DaThoX | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS