Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rozgrywka
11-03-2014, 10:27 PM
Post: #1
Rozgrywka
Krótki temat na temat "stałych" i pewnym elementów rozgrywki:

- Transport pojazdami zasobów między budynkami siecią dróg.
- Wyznaczanie stref budowania/rozwoju/powstawania budynków przez użytkownika. Element GUI do aktywowania po wciśnięciu przycisku (z myślą o telefonach). Docelowo bym chciał by kamera przemieściła się nad bazę i nałożyła na nią siatkę z alphą 50%. siatka odzwierciedliłaby cechy danego terenu i tak przebiegała by edycja terenu...

[Obrazek: imagesauth.jpg]
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
11-04-2014, 06:58 AM
Post: #2
RE: Rozgrywka
Za bardzo nie łączył bym tych wersji. GUI powinno być oddzielne dla obu. Mechanika gry jak i grafika ( mniej obiektów, mniej pojazdów, mniej cząsteczek, mniejsze texturki etc. ) na andku zepewne bedzie uproszczona.

Jak na razie spodziewam się czegoś takiego :

- budowa dróg. Na PC i Andku wyglądała by tak samo. Z czasem na PC można by dodać wiecej ich rodzai ( w sensie jednokierunkowe, dwupasmowe etc. ).
- Na Andku dałbym mniejszą ilość surowców. Czyli powiedzmy że na PC by wyprodukować jakąś maszynę będziesz potrzebował plastik, metal, krzem. Na Adku byłby to tylko jeden skladnik np. "częsci".
- Tworzenie terenów mieszkalnych, handlowych i przemysłowych mogłaby wyglądać tak samo na obu platformach.
- Tworzenie linii transportowych na PC mogła by być bardziej zaawansowana ( dokładne wyznaczanie drogi, ilości załadunku/rozadunku, możliwość wyboru kilku punków załadunki/rozładunku dla jednego pozadu ).

Edycja terenu - tu najpierw trza ustalić jak ten teren będzie wyglądał i na czym ta jego edycja będzie polegać. ( Dalej nie wiem co zrobić z tym niewymiarowym terenem w Unity Tongue ).


Ogólnie to wersje na adka widzę jako taką wczesną wersje PCtową ze zmienionym GUI/Sterowaniem.


Anyway. Teraz dla mnie najważniejszy jest teren. Chciałbym wiedzieć jak go rozwiążemy :<. Ten w Unity jest trochę kiczowaty. Chciałbym żeby każda kratka miała wielkość 4 jednostek w skali Unity ( to jest do ustalenia do czasu aż nie wezmę się za model drogi ). Chciałbym też by każda zawierała informacje co się na niej znajduje oraz 'własną' texturkę.




P.S. nie wiem czy to co napisałem ma sens. Miałem ciężki dzień, głowa mnie boli i chce mi się cholernie spać Confused. Jutro wracam do modelowania. Model House_02 jest prawie gotowy. Chce wymodelować jeszcze dwa a potem wziąć się za ich texturowanie ( mam zamiar wszystkie 4 umiescic na jednej texturce zeby działało to trochę wydajniej ... : > )
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
11-04-2014, 07:33 PM
Post: #3
RE: Rozgrywka
Mnie też męczy teren, pracuję nad tym. Pracuję nad tą skalą. Na pierwszą wersję bym odpuścił teren >.<. Przyjmijmy o prostu że miasta budujemy tam gdzie jest płasko -> poza tym wyrównywanie terenu na androidzie wydaje mi się złym pomysłem :<. Po prostu zwykły "plane" urozmaicony modelami kamieni - bardziej bym się skupił na mieście.

[Obrazek: imagesauth.jpg]
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
11-22-2014, 02:05 PM
Post: #4
RE: Rozgrywka
Chciałbym żeby w grze były budynki gdzie wynajduje się nowe technologie. Wynajdowanie rzeczy umożliwiałoby nam np. tworzenie/zakup nowych, pojemniejszych i bardziej wydajnych pojazdów ( a jesli mielibyśmy pojazdy cywilne to z czasem zaczęły by pojawiać się na drodze nowsze modele ). To samo byłoby z budynkami. Po kupieniu upgrade'u, budynki byłyby w stanie 'awansować' na wyższy poziom etc.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
11-24-2014, 04:36 PM
Post: #5
RE: Rozgrywka
Ok rozładunek/załadunek towarów by wyglądał tak :

[Obrazek: 08oaHre.jpg]

Samochód dostawczy wjeżdża na stacje (1), zawraca, wyładowuje co ma na pace ( podmiana modelu full <-> empty ), towar pojawia/znika z platformy (2).
Każdy z tych elementów ma wielkość 1x1. Do puki sąsiadują ze sobą, należą do wspólnej 'stacji' ( można by budować kilka stacji by wiecej pojazdów na raz mogło rozładowywać towar, jak i tworzyć duże place składowe ).
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
11-26-2014, 06:01 AM
Post: #6
RE: Rozgrywka
(11-24-2014 04:36 PM)Chrissx2 napisał(a):  Samochód dostawczy wjeżdża na stacje (1), zawraca, wyładowuje co ma na pace ( podmiana modelu full <-> empty ), towar pojawia/znika z platformy (2).
Każdy z tych elementów ma wielkość 1x1. Do puki sąsiadują ze sobą, należą do wspólnej 'stacji' ( można by budować kilka stacji by wiecej pojazdów na raz mogło rozładowywać towar, jak i tworzyć duże place składowe ).

Pomysł bardzo mi się podoba Big Grin. Dzięki temu można by wprowadzić ciekawe strategie - np. tworzyć miasteczka magazyny - które służyłyby tylko do składowania nadmiaru zasobów (trzeba pomyśleć o jakiejś sprytnej modułowej stacji - gdzie możliwe by było zwożenie zasobów, celem przetransportowania ich dalej koleją)

[Obrazek: imagesauth.jpg]
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
12-01-2014, 08:05 AM
Post: #7
RE: Rozgrywka
Odnośnie rozgrywki doznałem oświecenia ;D - zwłaszcza jeśli chodzi o tryb walki.

1. Odnośnie ekonomii, tego co opisałeś w DDocu, transportu i magazynów - koncepcja myślę, że jest poprawna i genialna. Brakuje praktycznie wszystkich szczegółów - ale mniej więcej wiemy do czego dążymy Smile

2. Gra zawsze będzie podzielona na małe autonomiczne obszary/sektory. Zastanawiam się czy podczas wybierania/zajmowania takiego obszaru nie dać do wyboru jego typu - magazynowy, mieszkalny, przemysłowy, zbrojeniowy, obronny, energetyczny, mieszany. Każdy miałby unikalne dla siebie budynki i charakterystykę.

3. Gracz poza stawianiem kluczowych budynków miałby za zadanie zbrojenie bądź też przygotowanie obrony sektora (nie wszystkie sektory da się atakować - albo przejąć. Np. być może gracza w stanie "inkubacji" czyli pierwszych godzinach gry nie można by ruszyć, być może nie można będzie atakować bazy macierzystej gracza, a jeśli będzie można atakować to nie będzie jej można przejąć. Prawdopodobnie będą istniały strefy tylko ekonomiczne / magazynowe gdzie walki nie będą się odbywać).

4. Po zebraniu odpowiedniej ilości surowców przetworzeniu ich można z nich wyprodukować amunicję i różne rodzaje pojazdów ją obsługujące. Tak samo z budynkami/wieżami obronnymi.

5. Co jest potrzebne do ataku? Aby przeprowadzić atak na sąsiedni sektor należy zebrać odpowiednią ilość pojazdów. Nie chciałbym iść w ilość pojazdów ale jakość. Powiedzmy, że będą istnieć 3 rodzaje pojazdów bojowych i każdy z nich będzie występował w 3 wersjach (jakieś dodatkowe karabiny/rakiety, możliwość uzycia jakiegoś rodzaju amunicji). Być może do tego 3 rodzaje latających pojazdów (np. ten helikopter co kiedyś wymodelowałeś Smile ). Do kolumny trzeba będzie dołączyć też pojazdy transportowe (nasza standardowe transportery z gry) które pozwolą przewieźć zrabowane zasoby.

6. W menu gry będzie się składać kolumnę atakującą. Kolumna ta ma poukładane pojazdy według kolejności wyznaczonej przez gracza. Porusza się ona zawsze gęsiego.

7. Tak przygotowaną kolumnę można będzie wysłać do sektora innego gracza (każdy sektor będzie przymusowo skomunikowany z innymi sektorami).

8. Jak ustaliliśmy wszystkie budynki są skomunikowane siecią dróg, tak więc możemy założyć, że będzie zawsze istnieć przyłącze drogowe/stacja kolejowa/baza lotnicza, którą gracz będzie mógł zostać zaatakowany.

9. Walka będzie się odbywać tylko dla graczy posiadających kilka prowincji (dwie? i więcej), chcących stoczyć walkę. Przed walką są wyświetlane statystyki: ile można zdobyć, potencjalna siła przeciwnika, czy stawką jest też sektor. Po zważeniu sił można się wycofać zostawiając część zasobów lub poświęcając część jednostek.

10. Są trzy rodzaje pojedynków:
A) ToweDefence -> Attack
B) Attack -> TowerDefence
C) TowerDefence -> Attack & Attack & TowerDefence

Po prosty decydujemy czy chcemy być atakowani, czy chcemy atakować, czy też chcemy zagrać jedną rundę broniąc się u siebie a drugą atakować przeciwnika.

11. Potyczki niezależnie od rodzaju pojedynku przebiegają w ten sam sposób. Jest to wariant TowerDefence. Pomimo, że gra stwarza pozory pojedynku RealTime, będzie to gra turowa. Obrona sektora polega na wyborze amunicji dla postawionych wierz (powiedzmy, że jest ich maksymalnie 6-12 w prowincji). Wierze są ustawione przez gracza w strategicznych miejscach mapy (na zakrętach, przy magazynach).

12. Kolumna agresora wkracza do prowincji jedną z dróg (stacja kolejowa, stacja przylotów, droga). Jedna tura to dojście do punktu strategicznego skrzyżowania, magazynu, gdzie będą podejmowane decyzje (grabież, atak, odwrót). Do przemyślenia, ale generalnie chodzi o proste TowerDefence.

13. Do potyczki jest wykorzystywana istniejąca infrastruktura miasta Smile

14. Tutaj będzie w końcu bardzo przydatne ukształtowanie terenu. Ukształtowanie terenu zyskuje strategiczny aspekt. Wieżyczki położone wyżej zyskują dalszy zasięg i jednocześnie poruszające się jednostki pod wzgórze poruszają się wolniej.

15. Dojście do punktu kluczowego (gdzie kończy się tura) jest z góry przewidziane przez grę (straty w pojazdach, amunicji etc). Dopiero po dojściu do punkty kluczowego (skrzyżowanie, magazyn, wieżyczka) gracze mają wpływ na rozgrywkę (skręcić w inną stronę, strzelić w jakąś jednostkę).

[Obrazek: imagesauth.jpg]
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
12-01-2014, 04:28 PM
Post: #8
RE: Rozgrywka
1. Cool ^^
2. Rozumiem że to była by taka oddalona, ogólna mapa terenu i dopiero po wybraniu konkretnego terenu ladowała by się nasza mapka na której budujemy baze ?
3. Może każdy z terenów by miał jakieś bonusy np. tańsza kontsrukcja budynków, dodatkowe zasoby, unikalny pierwiastek odblokowywujący dostęp do specjalnych technologii, czy np. jakieś ruiny obcej cywilizacji Tongue. Każdy z tych terenów miałby różny poziom 'zagrożenia'. zagrozenia na mapie ogólnej byłoby przedstawione kolorami :

czerwony = jest atakowany
pomaranczonwy = mozna atakowac
niebieski = teren neutralny
zielony = teren przyjazny ( nie mozna atakować )

4. yup
5-15. Walkę bym trochę uprościł; przynajmniej na poczatku zeby sie nie zapracowac. Wysyłamy wojsko, pojawia sie okno a wnim statystki. W tle wyliczana jest cała walka przez porównianie wartosci wojsk a nastęnie wynik zostaje wyświetlony na ekranie.

Nad tym wyglądem miast to też rozmyślałem. Jest to bardzo fajna rzecz, ale by to osiągnąć będziemy potrzebować więcej rąk do pracy Tongue.
fajnie by było jakby miasto wyglądało róznie w zależnosci od tego co w nim robimy ... czyli :
- miasto przemysłowe to pełno fabryk, brzydkich pordzewiałych budowli
- miasto technologiczne, czyste, z duża ilością roślin etc.
- miasto handlowe - pełno neonów, reklam, nielegalnych placówek ... Tongue

---


POTRZEBA WIECEJ RĄK DO PRACY !!! Tongue
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
12-02-2014, 05:12 PM
Post: #9
RE: Rozgrywka
Mapka by mniej wiecej trochę tak wyglądała ( zrobione po chamsku w PS'ie )
[Obrazek: I5rnmlY.png]
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
12-02-2014, 08:30 PM (Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-02-2014 08:31 PM przez Chrissx2.)
Post: #10
RE: Rozgrywka
heh mam nowy sposob na rysowanie w PS'ie ;P. Texturki terenu bedzie sie fajnie robic : >

[Obrazek: pOj9dGw.png]
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Skocz do:




Kontakt | DaThoX | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS